Jeżeli mam oznaczony odpowiednio klosz to dobór oświetlenia jest dowolny i mogę spokojnie zakupić sobie takie światła jak z oferty na ogloszeniach i nie będzie problemów w razie kontroli?Montaż takich świateł w samochodach na gwarancji powoduje jej utratę?
Człowiek po to ma samochód, aby wygodnie siedzieć stojąc w korkach.
OK.Chodziło mi głownie o zapis na tych lampach LAMPY STYLIZOWANE NA WZÓR LAMP HELLA , czy to nie jakaś padlina, żebym nie musiał ich zmieniać za miesiąc ?
Człowiek po to ma samochód, aby wygodnie siedzieć stojąc w korkach.
Agrotuning swoją drogą, ponoć te stylizowane w P.R.C na Hella/Philips potrafią się rozszczelnić po pół roku i mamy po światłach. Jeśli już coś kombinować z dziennymi to brać z porządnej firmy, wtedy jakość i homologacja pewne.
Ja piernicze... Oktawiusz202, to co Ci zaproponował octaviars1 można zrobić ale w OII. Widać OI już taki archaizm, że wszyscy myślą że tylko OII po drogach jeżdżą.
Niedługo zaczną Ci doradzać byś zmienił samochód na taki z fabrycznymi dziennymi.
No jeśli się nie przyzna,że używa ich jako świateł do jazdy dziennej to pewnie parę złotych pęknie za używanie halogenów w ciągu dnia,chociaż sposób załączania się halogenów też regulują przepisy i myślisz,że jak po uruchomieniu samochodu zapalą się tylko z przodu halogeny to pan policjant jest taki ograniczony umysłowo i nie będzie wiedział o co chodzi?A nie łatwiej i taniej kupić firmowe światła do jazdy dziennej i nie dorabiać za każdym razem <R> :wink:
No to wtedy tak jak piramida ma - halogeny od fabi I RS, a nie jakies paseczki itd. Przeciez jak ustawie na miejania to od razu sie wlacza mijania. Zaciagniety reczny i nic sie nie swieci. Poza tym w przypadku tych z fabii rs nie wiem czy czymkolwiek sie roznia, poza napisaem na obudowie DRL... Przy kazdej kontroli będa sprawdzac czy to sa DRL?
No to wtedy tak jak piramida ma - halogeny od fabi I RS, a nie jakies paseczki itd. Przeciez jak ustawie na miejania to od razu sie wlacza mijania. Zaciagniety reczny i nic sie nie swieci. Poza tym w przypadku tych z fabii rs nie wiem czy czymkolwiek sie roznia, poza napisaem na obudowie DRL... Przy kazdej kontroli będa sprawdzac czy to sa DRL?
Nie chce mi się przepychać i udowadniać swoich czy jak wolisz twoich racji,ja wiem,że halogeny są to światła przeciwmgielne i nie używa się ich jako dziennych,podczas opadów deszczu,dla lansu czy też po zapadnięciu zmroku. http://eksploatacja-auta.wieszjak.pl...jazdy-dziennej.
Światła do jazdy dziennej muszą być umieszczone symetrycznie względem osi pojazdu i na równej wysokości, przy czym powinna je dzielić odległość minimum 60 centymetrów. Wysokość montażu lamp musi się mieścić w zakresie od 25-150 centymetrów nad drogą.
na bank te wszystkie paseczki pseudo ledowe sa w odpowiednich odleglosciach i wysokosciach montowane.. akurat z tego pkt widzenia to halogeny sa w 100% dobrze zamontowane, bo normalnie montowane sa w tych miejscach swiatla do jazdy dziennej w modelu FL.
fragment z forum autogaleria
Zamieszczone przez test1uci
Jest taka grupa ludzi, co przyczepia się do oświetlenia pojazdu. Jak jedziesz bez świateł - to są obużeni, jak na pozycyjnych - zniesmaczeni, jak na halogenach - wściekli. Ciekawe co powiedzą jak zobaczą Fabię RS, gdzie zamiast halogenów są światła do jazdy dziennej, które w zasadzie świecą prawie tak samo. Już nie mówiąc o naszej czepiającej się policjii...
Teraz działanie: Włączenie świateł dziennych powinno (ale nie musi – jeśli nie jest to montaż fabryczny) następować automatycznie po uruchomieniu silnika. Pamiętajmy jednak, ze prawidłowo zrobiona instalacja NIE WŁĄCZA razem ze światłami dziennymi świateł mijania, tylnych pozycyjnych, obrysowych czy oświetlenia tablicy rejestracyjnej. Te MUSZĄ pozostać wyłączone. Ponadto włączenie świateł mijania lub przeciwmgielnych musi powodować automatyczne wyłączenie świateł do jazdy dziennej.
nie ma najmniejszego problemu, dokladnie tak u mnie jest
i z czym moge sie jedynie zgodzic
Nawet żarówki są różne. Te do jazdy dziennej mają zazwyczaj moc 8-21 W, a przednich lamp przeciwmgielnych - 55 W
fakt, dlatego mam przyciemnione i swieca praktycznie tak jak fabryczne dzienne.
Szkoda mi troche zapalac ksenony przy +20 stopniach
Nie chodzi o przepychanie tylko o normalna dyskusje. Z punktu prawnego jasne- nie wolno tak robic, natomiast nie sadze, zeby to jakos przeszkadzalo albo stwarzalo niebezpiezenstwo podczas jazdy.
Zastanawia mnie jeszcze jakbym wymienil obudowe na ta z napisem DRL co wtedy
Komentarz